5 pravil uspešne komunikacije
Učinkovita komunikacija ima lahko pozitivne učinke v poslovnem in zasebnem okolju. Recepte, kako komunicirati bolje, poznamo bolj ali manj vsi. Poglavitni in predvsem stalni izziv je prevod smernic v prakso. Med mnogimi sem tokrat izbral pet takšnih, za katere menim, da so zelo pomembne. Preberite in presodite sami. Kar koli boste uporabili, vam bo zelo verjetno zgolj koristilo. Vsak dan imamo priložnost, da nekaj storimo zase.
Poslušanje je umetnost
Ste zgovorni? Super, zelo dobro. Povejte bistveno in prisluhnite tudi drugim. Morda je vaše stališče pravilno, a to še ne pomeni, da vas morajo drugi molče poslušati. Lepota komunikacije je predvsem v poslušanju. Če ne verjamete, se za začetek pogovorite sami s sabo pred ogledalom.
Navdušenje se občuti
Pomislite na dve osebi. Prva je povedala vse, a hladno, brez energije, dolgočasno. Drugi govorec je enako vsebino predstavil z žarom. Uporabil je negovorno komunikacijo, nad vsebino je bil iskreno navdušen in s tem je okužil tudi vas. Komu bi bolj zaupali? Skratka, v komuniciranje vnesite čustva, energijo. Oboje je nalezljivo.
Spoštujte drugačne poglede
Ne obstaja zgolj ena, edina, zveličavna Resnica. Skriva se v očeh in v mislih vsakega izmed nas. Zagovarjajte svojo resnico, bodite pri tem prepričljivi, prijazni, vztrajni, argumentirajte stališča, vnesite čustva, a dopustite sogovornikom možnost, da se z vami kljub temu ne strinjajo.Prisluhnite njihovi argumentaciji. Menim, da imamo v Sloveniji komunikacijski izziv, nekdo mora vedno zmagati v komunikaciji na račun poraza ostalih. Ta pot ni najboljša, niti ne vodi k dobrim rezultatom. V angleško govorečih okoljih imajo odličen izrek: »We agree to disagree«.
Pozitivni + prijazni
Ali uporabljate čarobni besedi »prosim« in »hvala«? Otroke učimo teh besed in prijaznosti. Torej se tudi odrasli držimo lastnih napotkov, kajne? Šteje tudi pozitiven odnos do sveta, ljudi in izzivov. Nerganje, kritiziranje, jeza, vse to so čisto legitimni občutki in reakcije, a le redko v komunikaciji vodijo do konstruktivne in učinkovite rešitve. Praviloma se sproži obrambna reakcija sogovornika in ta je slaba popotnica. Bodite pozitivno usmerjeni in to ne le z izrečenim, zelo ali še bolj pomembna je tudi negovorna komunikacija. Lahko si kupite kakšen učbenik ali pa preprosto pomislite, preden spregovorite. Obvladujte svoje telo in gibe, opazujte se v ogledalu, vprašajte za mnenje svoje sorodnike in prijatelje. :Ti vam bodo podali resnično in dobronamerno kritiko.
Zanimal me je tudi ženski pogled na uspešno komunikacijo. Poiskal sem ga pri Damjani Bakarić, znani in odlični televizijski novinarki ter komunikatorki.
Damjana, nam zaupaš tvoj recept uspešne komunikacije? Na kaj si ti pri sogovorniku pozorna, kaj te pritegne in kaj odbija?
”Ko se srečam s človekom, ga skušam začutiti v celoti. Opazujem ga, poslušam. Skušam ga razumeti. Čeprav smo včasih oboroženi s svojimi idejami, cilji, nas to ne bo pripeljalo daleč. Odvrzimo to pred vrati, in stopimo pred človeka brez pričakovanj in zahtev v mislih. Le prepustimo se neverbalni komunikaciji. Zadeve se lahko zaključijo najbolj neverjetno. Seveda je vse odvisno, za kakšno komunikacijo gre, kdo skuša kaj doseči. A izkušnje so me pripeljale do tega, da dam prednost drugemu, si ga dovolim začutiti. Manj razmišljam in skušam bolj slediti svojemu občutku. Vsekakor me vedno pritegne iskrenost; saj hitro začutimo to, ali je nekdo odkrit z nami ali ne, in če ni, ga avtomatično ne jemljemo več resno. Odbijajo me vase zaverovane osebe, ki nimajo sposobnosti empatije. Tudi to lahko človek spozna v nekaj minutah. A prav je, da damo še drugo priložnost, ko človeku povemo, kaj nas moti, seveda če narava našega odnosa to sploh dopušča.”