Brez Facebooka ni službe
Niste na Facebooku? Nimate pojma o socialnih omrežjih? Prav, a zavedajte se, da je to lahko minus točka pri iskanju in ohranitvi zaposlitve.
Facebook deluje 24/7
Poznavanje delovanja in zakonitosti spletnih družbenih omrežij, Facebooka, Instagrama, Twitterja, LinkedIna in ostalih, je morda razumljeno kot nekaj prostočasnega, rezerviranega za popoldneve, večere, selfije in vikende.
Mnoga podjetja in šefi odkrito nasprotujejo uporabi družbenih omrežij v službenem času ali pa imajo resne težave z dojemanjem pomena in teže objav ter priložnosti. Po svoje žalostna zamujena priložnost, saj po vsej verjetnosti njihovo podjetje nastopa na spletu, zaposleni bi brezplačno kaj ustvarili in so motivirani, le usmeriti jih je treba ter jim nuditi podporo strokovne ekipe v podjetju. Na svetu je ogromno primerov vrhunskih blagovnih znamk, ki so z usmerjenim vključevanjem zaposlenih v družbeno komuniciranje dvignili mnoge elemente podobe blagovne znamke.
Digitalni imigranti
Ste starejši od 30 let? Potem se uvrščate med tiste, ki še vemo, kakšen je bil planet brez interneta in računalnikov. Kot bi dejal Michael Harris, smo digitalni imigranti 21. stoletja, ki tudi trezni še razumemo pojem “offline”. Mlajši so že “odrasli gor” v dobi interneta in lahko si kar predstavljamo zanimive zgodbe, ki jih bomo pripovedovali vnukom čez 20 ali 30 let. Pravljice o dobi brez interneta bodo nasledile nekdanje o svetu brez elektrike, ki smo jih mi poslušali iz ust naših dedkov in babic.
Delodajalci in uporabniki so že tam
Danes je skoraj pol Slovenije na družbenih omrežjih. Dejansko večina ljudi pozna družbena omrežja in jih tudi bolj ali manj aktivno uporablja. Tudi podjetja in blagovne znamke le težko zaobidejo družbena omrežja. Pobrskajte po spominu in skušajte odkriti uveljavljenega ponudnika, ki mu zaupate in ni prisoten tudi na spletu? Težko, kajne?
Je vaš delodajalec na spletu? Po vsej verjetnosti je in tam vas spremljajo tudi vaše stranke in poslovni partnerji. Sedaj pa odprite svoj življenjepis (CV). Našli boste klasične podatke, morda tudi priljubljeno dikcijo o poznavanju orodij MS Office. Ste navedli tudi dobro obvladovanje Facebooka, Twitterja, Instagrama, YouTuba? Kako dobro je v resnici? Vas zanima več? Naučite se. Ali lahko v 60 sekundah šefu, sodelavcu in poslovnemu partnerju razložite, zakaj vaš delodajalec vlaga v Facebook in Twitter? Kaj natančno tam najdejo vaše stranke in kaj imajo od tega? So zadovoljne, se vračajo, kaj jim je všeč, kaj ne? Kaj jim je bolj pri konkurenci?
“Nisem na Facebooku!”
Dosti ljudi je ponosnih, da “ne uporabljajo Facebooka in Twitterja”. Dragi moji, morda bi to ohranili zase? Lahko se vam zgodi, da boste nekega dne iskali službo in ob vseh tegobah, ki to spremljajo, si ne želite še dodatno zmanjšati možnosti z izjavami, da nimate pojma o družbenih omrežjih.
Zakaj bi jih morali poznati? Že zato, da v popolnosti razumete, kaj podjetje počne tam, kaj nudi strankam, da morda vsake toliko preberete, kaj si o vaših produktih in storitvah mislijo tisti, ki vam zaupajo svoj denar. Zato ker je pametno spremljati konkurenco in dogajanje v panogi, včasih celo bolj kot aktivnosti lastnega delodajalca. Razlogov je še za nekaj takšnih člankov.
Bom zelo neposreden. Če bi bil danes direktor v podjetju, ki ima tudi močno digitalno pojavnost, bi od vseh zaposlenih, sodelavcev, poslovnih partnerjev in bodočih sodelavcev pričakoval, da obvladajo družbena omrežja vsaj tako dobro kot “MS Office” in “internet” ter da to navajajo tudi v svojem življenjepisu. Razen če menite, da je v sodobni ekonomiji nepomembno dobro poznavanje družbenih omrežij. Pomislite ponovno.