Najmočnejši avto na cesti
Koenigsegg One:1 naj bi bil z močjo motorja 1000 kW (1360 KM) najbolj zmogljiv avtomobil, ki ga lahko legalno vozite po javnih cestah.
Dirkalnik z registrsko tablico
Švedska manufaktura Koenigsegg zna presenečati z ekskluzivnimi športnimi vozili. Marca letos so na avtomobilskem salonu v Ženevu predstavili svoj nov dirkalnik in z njim porušili rekord.
Posebnost Koenigsegg One:1 je, da gre dejansko za dirkalno vozilo, razvito na podlagi želja nekaj izbranih kitajskih kupcev, a ostaja certificirano za vožnjo po javnih cestah. Inženirji so razvili zgolj 1360 kilogramov težko vozilo z neverjetnim razmerjem med močjo in težo: 1 KM/1 kg. Podvig ni bil enostaven. Koenigsegg One:1 namreč ima sisteme, ki so nujni za legalno in udobno cestno uporabo vozila – ABS, ESP, zračne vreče, centralno zaklepanje, električni premik oken, kakovosten avdio sistem in klimatizacijo in še marsikaj, kar je sicer običajno v sodobnih vozilih, malce manj pa v dirkalnikih, kjer šteje vsak kilogram teže.
Imate denar? Ne pomaga.
Lahko ste uvrščeni na Managerjevo lestvico najbogatejših Slovencev in Slovenk, lahko ste Mirko Tuš, Samo in Izza Login, Akrapovič ali neimenovani in na lestvici neobstoječi lastnik bančnih računov v Luksemburgu, dejstvo je, da je bilo izdelanih le 6 avtomobilov Koenigsegg One:1 in da so vsa že prodana. Cena ni bila javno objavljena, naj bi pa znašala okoli 1,6 milijona evrov. V bistvu malo ob dejstvu, da je takšen avtomobil zaradi redkosti in posebnosti vrhunska naložba, ki bo z leti le pridobivala na vrednosti, vmes pa lastnika nagrajevala z zelo ekskluzivnimi užitki na cesti, dirkališču in med občudovanjem v garaži. Obliž na ranjeni ego je lahko podatek, da se v prihodnjem letu obeta nov dirkalnik Koenigsegg Agera, ki bo vseboval precej rešitev iz ekskluzivne serije Agera One:1.
Potegne več kot 300 km/h
Najvišje hitrosti v tovarni še niso uspeli dejansko izmeriti saj nimajo primerne testne steze, naj bi pa presegala 450 km/h. Do stotice pride prej kot sosedov fensi BMW ali čipani Audi, v samo 2,8 sekunde. Do 300 kilometrov na uro potrebuje 12 sekund in do 400 samo 20 sekund. Vgrajen je 5-litrski osemvaljni motor z dvema turbinama, ki je izdelan iz aluminija in tehta samo 197 kilogramov. Zmore 1000 kilovatov, to je enako enemu megavatu in posledično je marketinško piarovski ustroj Koenigsegga lahko avtomobilu nadel tudi titulo »mega« avtomobil.
Poceni pnevmatika že za 127 evrov
Pnevmatike so Michelinove, posebej razvite za ta model. Sprednji par velikosti 265/35 – 19”, zadnji par 345/30 – 20”. Malo za šalo: na Gume direkt lahko nadomestni par sprednjih kupimo že za zelo ugodnih 127 evrov po gumi. Proizvajalec je vrhunski (khm…) Accelera, ravno pravšnji za adrenalina željnega lastnika z dobrim življenjskim zavarovanjem, ki bo pomirilo njegove bližnje. Bi pa verjetno zmagal na kakšnem javnem razpisu v tej državi kjer nizka cena pomeni največ. Zadnji par pnevmatik proizvajalca Michelin pa lahko kupite že za 398 evrov po kosu. V bistvu so cene zanemarljive glede na ceno avtomobila.
tak avto je nemogoče vozit po navadnih cestah, brez elektronike, ki močno omeji zmogljivosti:)