Za spremembo nekaj nekulinaričnega. Avtomobilizem in kratek pregled izkušenj z vozilom znamke Škoda, ki navdušuje vse več ljudi v Sloveniji. To je že moja četrta Škoda in verjetno ne zadnja. Škoda Superb Sportline 2.0 – po 50.000 km.

50.000 km, 15 mesecev in trenutek za hitro oceno. Ko sem se odločil za Superb, me je premamila korektna cena. Za dobrih 30 tisoč evrov sem dobil novo vozilo v Sportline izvedbi, s precej napredne opreme, dovolj zmogljivim (190 KM) dizelskim pogonom in vsemi cukrčki, ki jih Superb pozna – na prvem mestu izjemno prostornost. Videz je stvar okusa, meni Škode sicer niso višek lepote, nikoli niso bile, vedno so mi delovale malce preveč tradicionalnega dizajna, še manj ambicioznega, kot ga zmoreta recimo Volkswagen ali Renault. So mi pa prebavljive in morda je Superb Sportline za korak bližje temu, kar bi si drznil imenovati všečen avto.

Ampak kaj je dobrega? Prostornost. Udobje. Zanesljivost. Poraba. Zmogljivosti.

Gremo po vrsti.

 

Prostornost. Ocena 9/10.

Je jasna od zunaj, še bolj, ko sedeš v avto ali odpreš prtljažnik. Je še večji kot Passat. Ni pa enoprostorc. Za kolesa ipd bo v prtljažniku bolj tesno. Otroška da, večja kolesa pa na streho.

 

Udobje. Ocena 7/10.

Ok, imam res fine športne sedeže z veliko nastavitvami, gretjem itd. Super so. Spredaj in zadaj. Kakšni so serijski pa ne vem, verjetno tudi dovolj dobri, a sem ziher, da slabši kot pri VW. Podvozje je pri Sportline bolj trdo, zato ni užitek trpeti ob gigantskih ležečih policajih in na makadamu. Kaj me ne navduši? Klima in njena moč. Očitno ekologija po nepotrebnem ruši tudi to področje, kjer je včasih grupa VAG znala zagotoviti avtomobile, ki bi lahko nadomestili ledenico. Nič več.

 

Zanesljivost. Ocena 10/10.

Brez težav. Dela vse. Predvidljivo, kakovostna izdelava, dober in cenovno okey servis. 3 redni servisi, skupni strošek, tko čez palec, med 600 in 800 evri.

 

Poraba. 8/10.

Za konkretno maso in 190 KM motor je 6 litrov povprečne porabe v redu rezultat. Nisem najbolj umirjen voznik, včasih kršim omejitve hitrosti, ne pospešujem kot polž in zato je tudi poraba takšna, kot je. Z zelo preudarno vožnjo in striktno uporabo vozniškega profila Eco, bi jo lahko zmanjšal še za kakšnega pol litra pri mojem običajnem profilu vožnje (70% AC, 30% regionalke in mesto). Moteča je uporaba AD Blue. Strošek sicer ni visok, je pa to le še en dodatek, ki terja skrb in služi zgolj »ekologiji«.

 

Zmogljivosti. 7/10.

190 KM se sliši dovolj. A je ravno dovolj. Avto sicer konkretno pospeši, zgornje hitrosti nisem preverjal, naj bi bila 238 km/h. Vseeno pa bi si želel več agilnosti pri pritisku na pedal za plin. Pojavi se samo v športnem programu vožnje, sicer je bolj poudarek na udobnem, predvidljivem odzivu. V modelu Sportline bi si želel več skladnosti s tem imenom.

 

Ocena. 8/10.

Škodo Superb bi kupil še enkrat. Za ta denar sem zadovoljen. Dobiš veliko avta, kup napredne opreme, spodobno varnost in zmogljivosti, ki so nad večino vozil na cestah. Zanesljivost, ugodni servisi in tudi dokaj dobro »drži ceno«, ko jo prodaš rabljeno. Napaka je bil edino nakup vozila z ročnim menjalnikom. Gneče na naših cestah pač niso prijazne ničemur drugemu kot avtomatiki. Tako da to je zadnji avto brez nje.