So jogurti in so “jogurti”. Skyr je islandski super jogurt, ki so ga poznali že pred več kot 1000 leti. Je poln beljakovin, skoraj brez maščob in ima malo ogljikovih hidratov.

Skyr so včasih poznali le na Islandiji in Norveškem, zadnja leta pa je postal hit v Evropi, ZDA, tudi v Aziji. Posebnost skyra je, da vsebuje zelo malo maščobe, saj se pripravlja iz posnetega mleka. Tehnično sploh ni jogurt ampak mehak sir, čeprav ima strukturo in okus, ki zelo spominja na grški tip jogurta.

Proteini kar kipijo

100 gramov skyra ima približno 11 gramov beljakovin, kar je 3-4x več kot običajni “navadni” jogurt ter do dvakrat toliko, kot ima grški tip jogurta. Ob tem ima tudi manj kot odstotek maščobe. Prevladujoči protein skyra je kazein. Ta se sprošča, presnavlja počasi, zato ima telo več časa za kvalitetno absorpcijo hranilnih snovi. Skyr je zaradi tega in nizke kalorične vrednosti, primern tudi za večerne kulinarične užitke. Po mojih izkušnjah učinkovito odpravlja večerne izlete v hladilnik.

Uporaba

Z žlico. Ali pa vanj dodamo sadje, oreščke, semena, med, kosmiče…. Primeren je za smutije in tudi slane jedi, solatne prelive in še veliko veliko več. Z njim lahko počnemo vse, kar bi sicer počeli z grškim jogurtom in tudi skuto. Od prelivov, omakc, sladic, krem in še česa.

Tradicionalno so skyr uporabljali tudi kot napitek in ga redčili z vodo.

 

https://instagram.com/p/BYLdJWeA7_T/?utm_source=ig_embed