Lepota špargljev je v izjemni prepletenosti okusa, videza in koristnih lastnosti. Ne samo, da so uporabni v kulinariki na 1001 način, tako naj bi vplivali tudi na naše dobro počutje.

Kupi sveže šparglje!

Za začetek poišči čim bolj sveže šparglje. Sam se v trgovinah izognem vsem, ki niso slovenskega porekla. Ne gre za nacionalni ponos, zgolj zavedanje, da so (verjetno) bolj sveži. Svež špargelj je čvrst, zlomi se ob upogibanju, na mestu preloma se mora pojaviti sok ob nežnem pritisku. Šparglje hranimo zavite v mokro tkanino, jaz uporabim kar kuhinjsko krpo.

Priprava

Šparglje olupiš, očistiš, odstraniš olesenel del. Kako ugotoviti kje je? Zgrabi špargelj na obeh koncih in upogni, da se prelomi. Olesenela stebla prihrani, uporabna so za špargljevo juho. Kako jih pripravimo? Šparglje lahko kuhamo v vreli vodi, vršičke le poparimo, steblo pa se kuha nekje 10 do 15 minut. Meni pa so najbolj okusni kar popečeni na žaru ali ponvi, brez ali z zelo malo olja, uporabim olivca ali kokosovo olje in malce soli.

šparglji 3

Fini vpliv na počutje

“Čudežna” sestavina je asparagin. Naj bi pospešil izločanje urina, delovanje ledvic, skratka šparglji imajo lahko diuretičen vpliv. Pozitivno vplivajo na imunski sistem, naj bi koristili pri težavah z visokim krvnim tlakom in holesterolom. So tudi bogat vir eteričnih olj in kalija, fosforja, bakra in joda ter folne kisline, zato po njih rade posegajo tudi nosečnice. Za šparglje menijo, da so tudi naravni afrodiziak. To pa še ni vse. Vsebujejo precej cinka, balstnih snovi, ki spodbujajo presnovo. Pa vitamine B-kompleksa, vitamine A, C in E ter minerale. Ob vsem tem pa imajo nizko vsebnost maščob in ogljikovih hidratov.

Beli ali zeleni?

Stvar okusa. Razlika je v način vzgoje. Beluši so beli ker ne vsebujejo klorofila, prekrijejo jih s črno folijo. Meni so ljubši šparglji, torej zeleni. Še to: najboljši so divji šparglji. Sezona nabiranja pa se začne aprila in konča sredi junija, dobra dva meseca traja. Izkoristi jo!

 

Cvetača s šparglji

Preprosta omleta s šparglji