Še leta 2011 smo poznali BlackBerry. Še letos Nokio. Danes sta skorajda zgodovina oziroma krepko drugačna. Ali smo res prepričani, da bosta tudi v prihodnje Apple in Samsung vodilna v mobilni telefoniji?

Industrija pametnih mobilnikov je postala zrela. Če je bilo včasih tudi ogromno blišča in izjemno hitre rasti je danes vse skupaj predvsem bitka številk – tržnih deležev, količin prodanih mobilnikov ter dodane vrednosti, ki jo proizvajalec ustvarja s svojimi izdelki. Dobro vemo, da še tako izjemno visoka dodana vrednost ne koristi nič, če proizvajalec ne dosega ustreznega tržnega deleža in temu primernih količin proizvodnje ter prodaje. Se je recimo kdo vprašal, kolikšne tržne deleže na Kitajskem dosega Apple? So res tako izjemni? Bomo videli.

 Kitajci prihajajo

Če je mobilno sceno včasih suvereno obvladovala zahodna falanga evropsko ameriških proizvajalcev, je teh časov že zdavnaj konec. Samsung in LG sta dva ključna proizvajalca, ki sta dokaj popestrila dogajanje. Samsung celo tako zelo, da je suvereno na prvem mestu in je v drugem trimesečju letos distribuiral 74,3 milijona mobilnikov ter imel 25,2% globalni tržni delež. Problem se skriva v trendih in novih igralcih s Kitajske, ki so tam že zelo uveljavljeni, k nam pa agresivno prodirajo in so pri tem dokaj uspešni, še bolj pa vztrajni.

Apple vztraja, Samsung za zdaj še prvi

Pogled na IDCjeve podatke je zgovoren.

Smartphones TOP5 shipments Q2 2014Smartphones global market share Q2 2o14

Več info: http://www.statista.com/chart/2512/smartphone-market-share-q2-2014/

Apple se še kar drži, celo povečuje količine, mu pa pada tržni delež in dosežena povprečna cena ker tudi Apple ni imun na prilagajanje (nižanje) cen. Morda še toliko bolj ob specifični ponudbi Applea, ki praktično ne pozna nizkocenovnih izdelkov, kjer je recimo Samsung izjemno močen. Vsi pač nimajo 500 in več evrov za iPhone. Pustimo zdaj ob strani subvencionirane ponudbe. Dejstvo je, da tudi tiste niso darilo. Nikjer v svetu. Razloge za skrb ima tudi Samsung. Za skoraj 4% manjše prodane količine in znižanje tržnega deleža. Pričakujem spremembe in to kmalu, v roku 12 mesecev.

[Tweet “Sta Apple in Samsung res nepremagljiva?”]

Huawei, Lenovo v vzponu

Menim, da je potrebno zelo pozorno opazovati kitajske proizvajalce pametnih mobilnikov. Huawei, iz drugih področij dobro znani Lenovo, ZTE in še Xiaomi, ki ga pri nas še ne poznamo. Obvladajo proizvodnjo, optimizacijo stroškov, imajo dostop do operacijskega sistema, strojne opreme in prakse ostalih konkurentov, ki skoraj vse svoje izdelke proizvajajo prav na Kitajskem. Ne pozabimo: delavca lahko odpustimo, ga vežemo s konkurenčnimi klavzulami in podobnim pravniškim mumbo jambom. Dejstvo pa je, da mu možganov in tistega, kar hranijo, ne moremo izbrisati in vse to lahko že jutri odide k konkurentu.