Miso juha je japonska dobrota, ki je polna umami okusa. Poglejmo si kako to enostavno juho še dodatno izboljšati s pripravo domačega dašija. Si za? Gremo.

Preprosta miso juha je resnična poslastica, ki pogreje tako dušo, kot telo.

Miso pasto bi lahko preprosto skuhali v vodi in bi že imeli super osnovo za našo juho. Ampak poglejmo kako lahko miso juho dvignemo na restavracijski nivo. Skrivnost je v dašiju.

Daši pa ni nič drugega, kot jušna osnova, ki je pogosto uporabljena v japonski kuhinji. Načeloma se pripravlja iz ene ali kombinacije teh štirih sestavin.

Vegi različici vsebujeta sušene gobe šitake ali pa sušene liste alg kombu. Ribja verzija pa se pripravlja s pomočjo sušenih sardelic ali pa sušenih ribjih kosmičev, ki jih najdemo pod imenom Bonito.

Kaj naredi dashi tako zanimiv? Predvsem to, da je poln umami okusa. Umami je peti okus, poleg sladkega, kislega, grenkega in slanega. Težko ga je opisat z besedami. Še najlažje rečem, da umami jed zelo prijetno zapolni z okusom.

Pa se lotimo kar naše miso juhe …

Sestavine za daši:

  • en večji list kombu alge
  • 7 dl vode

Najprej pripravi kombu daši:

  1. List kombu alge rahlo očisti in ga daj v lonec z vodo
  2. Vodo segrej skoraj do vretja, umakni iz ognja in odstrani alge
  3. Daši precedi skozi cedilo, če želiš popolnoma bistrega v cedilo dodaj še papirnato servieto
  4. Pripravljen daši lahko hraniš nekaj dni v hladilniku

Zdaj se lotimo miso juhe, zanjo potrebuješ:

  • 7 dl dašija
  • 100 g tofuja
  • 2 žlici miso paste (najbolje rumene, lahko tudi druge različice)
  • tretjino pora
  • sveže kalčke

Priprava miso juhe gre takole:

  1. Daši daj v lonec in ga segrej
  2. Tofu nareži na manjše kocke
  3. Iz lonca vzemi nekaj tekočine in z njo premešaj miso pasto tako, da bo brez grudic
  4. Miso pasto nato dodaj nazaj v lonec
  5. Dodaj še na kocke narezan tofu in kuhaj 2 minuti
  6. Por nareži na tanke kolobarje in ga skupaj s kalčki dodaj v juho tik preden jo postrežeš

Nasvet

Najbolj dostopna različica dašija je pripravljena s posušenimi šitake gobicami. Priprava je povsem enostavna. Gobice najprej rahlo očištiš s suho papirnato brisačko, nato pa jih namočiš v vodo. Za liter vode potrebuješ nekje šest do sedem suhih šitak. Gobice nato namakaš čez noč, naslednji dan jih odstraniš iz vode, daši pa precediš skozi cedilo.

Šitake daši lahko hraniš nekaj dni v hladilniku, gobice, ki so se namakale pa le porabi v kakšni enolončnici, omleti, ali jih preprosto dodaj v svojo miso juho.

Dober tek!